Home > Div. Activiteiten > Vliegen > 2016

......> 2016 en 2017

Nog steeds vliegen met plezier !


Maar veel ergenis met de leverancier in Polen.

Je kunt er niks mee doet niets en onder neemt niets !

De Condor het is een mooi apparaat vliegt ook prima maar had wel een paar kleine aanpassingen nodig!.

Veel dingen heb ik al zelf aangepast zie vorig jaar en ook veel al overgenomen door de leverancier, jatten kan die wel.

Hij is totaal met snel pennen uit elkaar te halen en de wielen zijn te verwisselen met kleinere met kortere assen om snel mee te nemen in een kleine gesloten aanhangwagen.

Ik vind dat je de propeller er niet steeds moet af sleutelen dus dat doe ik ook niet.

Aanpassingen

Doordat communicatie met de fabricant zwaar klote was en is moest ik alles zelf uitvogelen.

Ik ben zeer handig en maak dus alles gereed wat me niet bevalt.

Het kost dan wel veel tijd en geduld !

Door een behoorlijke ziekte in februari, maart en april is het allemaal nog langzamer gegaan.

De wielen zijn verfraaid en van alluminium.

De assen nu eindelijk van 35mm glasfiber, het veert nu prachtig !

Buiten dat de fabricant klote is, is de trike erg mooi en trekt ook veel belangstelling.

Het is ook echt mooi om te zien en dan vliegt het ook nog goed, zeer stabiel en kan dus tegen een stootje.

Staat breed op de wielen waardoor voor een beginneling of gevorderde er minder kans op omslaan bestaat.

De motor blijft schitterend deze 4 takt die ik al lief had op mijn vorige triostar trike.

Zooooo mooi rustig om van te houden.

Dan wil je dat gejank van een tweetakt nooit meer horen.

Dus gewoon een mooi ding :)

EAPR goed gekeurd ! > Film

Wat een power ! zie filmpje

Ik heb gekozen voor de Swing Tusker parashute maar de T-Fighter vliegt ook zeer goed.


Ja, achteraf was het me dit allemaal waard ?

Een tweetakt wil ik absoluut nooit meer ben er zelfs een voorstander van als onze sport moet blijven bestaan dat de tweetakt zou moeten verdwijnen.

Te veel lawaai waar door de meeste ergenis komt.

4takt motoren of misschien toch een wankel motor die zal toch ook wel goed zijn ! Ik kan me niet voor stellen dat een Firma zoals Fresh Breeze in zee gaat met een slechte motor waarme met de lucht in wil !

Voor de rugmotoren misschien electrisch, of wankelmotor die zou toch ook ligt zijn zegt men ?

Keuzes waar uit je zou kunnen kiezen !



1 - MotoParafly type Condor ! uiteraard bij mij halen.

maar wel zelf handig zijn en zelf alles onderhouden waarbij ik je natuurlijk met alles help!.

Met die Motoparafly fabrikant kun je niets daar is niet mee te praten.

Ik haal hem zelf op voor jouw uit Polen.

Van Didam naar Doetinchem en omgeving! > Film



2 - De Fresh Breeze type X-Lite bij Jack halen.



3 - De Parazoom type Mustang bij Jens Hicken maar dan wel met een 4takt motor dus niet de tweetakt die nu leverbaar is.

Rondje gevlogen met de mustang! > Film



Vliegen in Italië Sant' Elpedio ! 31 okt tot 5 nov

Diverse foto's >Foto's

De vliegplaats >Film

Ja lekker een weekje gevlogen in Italië, goed georganiseerd door Jac Brechtholt.

Ik daar alleen met mijn MotoParaFly Condor tussen al die Fresh Breeze Trikes gewoon leuk onder elkaar.


(Ik kan er toch niets aan doen dat ik de mooiste Trike heb of wel dan ?)


Gewoon lekker onder elkaar, vliegen, leren van elkaars fouten, ondersteuning van Jac en andere personen.

Leuke accommodatie, gezellige mensen, goed eten voor wie van Italiaans voer houd !, daar had ik dan even pech mee maar er is zat in de buurt te krijgen om je eetlust te voldoen.

Af en toe is een woorden wisseling van een enkeling die wat door zeikt maar al met al vond ik het prachtige en een zeer leerzame week.

Het veld was kut als je zo verwent bent met de Nederlandse weilanden, veelal dat stuge gras waar steeds je lijnen aan blijven hangen.

Ik heb lekker gevlogen en een aantal duo vluchten en Theo meegenomen, gezellig en zeer leerzaam.

Lekker even naar Ancona gevlogen tot de CTR anders moesten we daar onder de boeings heen.

De duo vlucht >Film

De hele vlucht met muziek langs het strand op.

LET OP ! Ondanks onze eigen snelle hosting server kan het laden even duren, maar het is wel mooi.



Vliegen in Didam bij Martin Peters en door Martin Peters

Dit is 1 van de locaties waar ik normaal vlieg HIER >

Stuis Vogel Boerderij in Didam

Hier een vlucht over dat Didamse landgoed > Film >

Muziek een Didams liedje geschreven en gezongen door mij


Wordt vervolgt als we de ijseltour gaan maken.!

Blijf het ook HIER >

op Para Motor Club Wright volgen !


Zo we zitten nu zo midden maart 2017.

Paramotor brevet weer voor 2 jaar verlengd dus de papieren ook weer inorde.

Bij Pascal in de hal op Elsefly weer even reservechute gegooit, ook altijd leuk en gezellig.

Tevens een brief klaar gemaakt en de originele papieren ingevuld voor melding aan de gemeente van start en landing door een paramotoren in diverse weilanden bij mij in de buurt.

Dus even afwachten wat dat gaat worden.


Mijn parachutes zijn weer getest, gevouwen en weer terug.

De reserve shute op een andere maniet weer onder de trike gebouwd nu zonder die hulpplaat is toch mooier.

Tevens even een spandraad gemaakt tussen wielas en propellerkooi.

Dat is toch veiliger zodat de shutedraden daar niet tussen kunnen komen.

Ik heb een hekel aan die automatische chuteoptrekhulpdraden, ik heb dat gevoel liever in eigenhand

Daar ik geen startknop op mijn handgashendel had was dat een lastig verhaal.

Dus oude gashandbediening vervangen door een nieuwe met start en stop drukknop.

Zo even lekker alles getest in een weiland en het eerste vluchtje op een mooie zondagmiddag zit er alweer op.

Vandaag 14-03-2017

alles gefatsoeneerd wat betreft de bekabeling naar het nieuwe handgaspedaal met start en stop knop

Ik soldeer daar waar mogelijk altijd de kabeltjes aan elkaar

Waarna ik ze met krimpkous isoleer.

Bij meerdere kabeltjes leg ik de verbindingen in hoogteverschil, dat heeft twee voordelen :

1 - bij een eventuele beschadiging liggen de solderingen niet naast elkaar en zal er nog niets gebeuren.

2 - tevens is het dan niet zo'n dikke prop op 1 plek en is het mooier in de kous die er overheen gaat


Vandaag 26-03-2017

Heerlijk gevlogen

Eerst even rondje alleen en daarna een duo vlucht.

Intussen was de wind wel van 2,5m/s naar 3,5m/s gegaan maar viel nog wel mee alle af en toe wat wind stoten en dat was bij opstijgen en landen wel is lastig.

Hier mijn tandemvlucht met Jeffrey en samen gevlogen met Dennis in het mooie Didamseland > Film >

Mijn standaard weilanden de anderen set liggen een 1km verder op.

Rechtsboven in de hoek bij die rotonde daar woon ik.

Dus normaal loop ik met de trike er heen of rij het laatste stukje.


Vandaag 28-03-2017

Heerlijk gevlogen in heerde op nieuwe para terrein van PCW.

Weiland is mooi alleen zeer vervelende graven/ sleuven er door heen.

Ik vind het geen fijn terein met al die gevaarlijke sleuven, ik heb liever zoals bij mij de mooie bunders vlakke weilanden in de achterhoek

Of de weilanden van Jack in elst of die van Ivo.

Hieronder een foto van een sleuf die je dus bijna niet ziet daar loop je lekker in en breek je voet.

Als de wind goed staat zijn het leuke banen weiland om weg te komen maar over dwars NoWAY.

Toch nog even een tandemvlucht gemaakt en samen een leuk rondje gevlogen.


Zo van de week weer even wat geknutseld.

Ik moet steeds de wielen wisselen voor in de aanhangwagen.

Dat deed ik of met de rug tillen en of met een krik, nou beide is een klote werk.

Dus daar moest wat anders en gemakkelijkers voor komen.

Nou daar heb ik even over na gedacht en samen met mijn vriend Henri waar mee ik muziek maak dit plan uitgevoerd.

Hij heeft het in elkaar gelast en zie het resultaat.

Het werkt fantastisch.

Zoals je ziet op de laatste foto, kan ik dat hefboomkarretje mooi kwijt worden onder Trike.

Wat ik nu nog niet had was een goede oplossing voor de normale wielen.

Die knoopte ik zoals je ziet op de laatste foto voor in de aanhanger aan de trike vast met trekbanden.

Dat zat me toch nog niet lekker toen ik dat allemaal nog eens goed bekeek kreeg ik in eens een prima idee.

Dus uit proberen en of uitvoeren.

Dat opkrik karretje als die opgeborgen onder de trike ligt dan staan de ronde beugels omhoog

Nou daar kunnen mooi de wielen in liggen dacht ik.

En zoals je op de foto kunt zien werkt dat ook prima.

Zo ook weer klaar. Op naar de volgende uitdaging


Vandaag 9-04-2017

Lekker vliegen in Els bij Jack.

Weiland is mooi en ik ga een duo vlucht maken met Theo.

Ik wil graag even over Giesbeek dat is zo'n 30KM om daar even over het bejaarden centrum te vliegen waar mijn moeder dan buiten zit.

Of dat gaat lukken lees je morgen, later dus.


Vandaag 10-04-2017

Zo nu even verder vertellen hoe het gisteren verlopen is.

Nou dat naar mijn moeder vliegen met de duo vlucht is prima gegaan.

Zo'n 1,5 uur gevlogen en nog zat gewone benzine in de tank over, ja mooi zo'n zuinige 4takt zonder mengsmering.

Van de week weer een paar opmerkingen gekregen van diverse mensen :

"jou horen we bijna niet maar die gene die je nu weer bij je hebt, die maakt wel veel kabaal".

Ja en dat klopte ook ! Zo af en toe vlieg ik met iemand samen en dat is vaak een tweetakter.

Ik blijf er bij dat we de meeste problemen hebben door het kabaal en niet door laag vliegen en of dat ze ons het vliegen niet gunnen.


Vandaag 14-04-2017 was het weer even een knutseldag.

De propeller kooi welke ik met snelpinnen uit elkaar kan halen maakt bij een bepaald toerental lawaai.

En dat wil ik niet.

Dus daar moest ik wat op vinden. Uiteraard had ik daar een oplossing voor.

De buizen die in elkaar gaan, zijn van ijzer en dat gaat trillen en rammelen.

Ik heb in het eindstuk een veer gezet!. Als ik nu de kooi buis er in duw druk ik eerst een veer in.

Daarna trilt het niet meer. Zie foto's

Zo ook weer klaar


Vandaag 22-04-2017

Vandaag even een DGAC in schrijving gedaan.

Van horen zeggen en in overleg en hulp van Pascal van Dirmen het formulier ingevuld

Verdere ondersteuning en controle van Jesper Albers gehad, die had dat al eens gedaan.

Valt allemaal wel mee maar je moet het even weten.

Dat nummer kun je zelf in vullen als het nog vrij is !

Dat kun je even hier na kijken : http://dulv.de/Kennzeichen/search.php

Ik heb gekozen voor D-MJMR M-Martin J-Jose en kinderen M-Michel en R-Ramona

Dus even dit "Antrag auf Kennzeichenvormerkung und Eintragung in das Luftsportgeräteverzeichnis" invullen.

En met de DGAC keuringsformulier van je scherm opsturen naar MTraenkle@dulv.de

Nu even afwachten wanneer er bericht terug komt


Vandaag 26-04-2017

Vandaag Super Super de DGAC in schrijving al terug.

Nou ze hadden gezegd 3 dagen nou dat klopt dan ook

Een hele vriendelijk mail en alles netjes geregeld

Zo nu alle papieren in orde


Ik had laatst een start waarbij ik per ongeluk op de rem trapte.

Daar door moest ik de start afbreken daar de shute over mij heen kwam.

Dit komt omdat ik te lange benen heb en mijn voet te gespannen op de rem staat.

Dus de hele voorgevel moet zo'n 10cm naar voren.

Dat is een volgende opgave, beetje laswerk en dat is ook zo weer gereed.


Vandaag 28-04-2017

Vandaag zaterdag - TulpenFly.

We zouden om 9 uur de lucht in gaan maar toen begon het te regenen en hebben we besloten te wachten.

Alles wat al klaar stond onder gedekt en naar binnen aan de koffie.

zo rond 10 uur zag het er weer even goed uit maar dat heeft toch nog een half uur geduurd alvorens de eerste de lucht in gingen.

We hadden toen ook al besloten niet de tussen stop te maken en te landen maar gewoon door te vliegen.

Maar omdat het slechte weer bleef aanhouden is ook deze route later nog maals ingekort.

Ja weersafhankelijke sport en veiligheid voor alles.

Maar des ondanks was het een gezellige dag.

Ik heb heerlijk gevlogen met passagier en zoals nog een paar heeft ook mijn passagier het noiet droog gehouden.

Toch nog een klein filmpje kunnen maken.

Film >


Tevens vandaag mijn vinkje voor Tandem vliegen gehaald hiepperdepiep ik blij.


Vandaag zaterdag 13-04-2017

Even naar Arnhem geweest en daar Theo en vriendin getroffen voor mijn portofoon.

Deze porto had een ritje italië mee gekregen omdat het was blijvan liggen in de wagen van Jack.

Dus ik heb die tijd er na maar even zonder porto gevlogen.

Er was een mogelijkheid die Theo prima geregeld had om de porto mee te geven aan Evi Koot.

Zij melde dat dit in orde was maar heeft dit ondanks mijn goede mededelingen en aanwijzingen niet gedaan waarom is mij een raadsel.

Ik houd het even positief dat het op een communicatie misverstand berust.

Maar als ik onze communicatie nu nog steeds even na lees zie ik niet in waarom zij op dat moment overkwam als een gigantische vuil Belgies kleren wijf. Wat ook door meerdere bevestigd werd.


Tevens kreeg ik vandaag te horen dat Pascal mijn Tandem vinkje gaat verwerken.

Verders wordt ik in geschreven bij LCO voor tandem vluchten en opgeleid voor de hulp instructeur.

Het volgende is uiteraard weersafhankelijk maar we willen gaan vliegen met hemelvaart 25 mei in Hatten.

Dit is bij een ijsboerderij. >HIER >


Maandag 15-04-2017

We gaan vliegen met een paar passagiers boven Zevenaar.

Wie : Oscar en ik, we doen allebeide 2 tandem vluchten.

Planning als het weer het toelaat.


We hebben leuk gevlogen en de mensen waren reuze tevreden en zo moet dat.

Zondag 04-06-2017

Ja weer veel gebeurd.

Veel vraag naar de Condor en ook al vele toezeggingen en enkele verkopen.

Ja er staat een mooie aanbieding op de site, het was hobby maar door een paar vervelende opmerkingen van concollega's ga er meer werk van maken.

Verder op beschrijf ik de nieuwe Condor wel even.

Woensdag 14-06-2017

Nog even een paar duo vluchten voor dat deze Condor naar België gaat )

Op het VGB veld van Gerrie Peters even een duo met zijn zoon Bart gevlogen.

Film >

Zondag 25-06-2017

Regelmatig duo vluchten en ook vaak met meerdere vliegcollega's tegelijk

Sfeermarkt Didam 10 en 11 juni niet gevlogen daar het te slecht weer was.

Te druk voor 25 juni Ballenstedt en of Mondial Paramoteur Blois

Zondag 18-07-2017

Paar daagjes in Duitsland 6,7,8, en 9 juli wezen vliegen.

Zwarte cross 12,13, en 14 juli niet gevlogen was verboden heel twijfelachtig of dat wel kon ?

Paar daagjes in Polen 15,16 en 17 juli wezen vliegen.

Zondag 23-07-2017

Paar duo vluchten gedaan met familie leden.

Ja, ja, Mijn Conder Trike, de eerste versie, met daarop de door mij gemaakte / aangepaste nieuwe wijzigingen verkocht.

Dat houdt gelijk in dat ik mijn trike niet hoef te verlengen wat ik als laatste punt op mijn lijstje had staan.

De nieuwe Condor is 15cm langer prima voor mij.

Inmiddels ook een Condor trike in België verkocht deze wordt a.s. zaterdag opgehaald.

Daarmee was ik in conqurentie met Flanders, maar dat was geen probleem met de vele Condor voordelen.

De eerste nieuwe Condor verkocht buiten nederland en wel in Luxemburg.

En daardoor ook gelijk maar dealer geworden voor de Benelux.

En last but not least, natuurlijk heb ik zelf ook weer een nieuwe Condor terug gekocht.

Tevens inmiddels al voor elkaar gekregen dat ik kan starten en landen (maar dat kan ik ja overal) zo'n 5 KM verder op in Duitsland

Dit op een legaal vliegveldje. Dus wat ze ook gaan doen in NL, met mijn mooie goed gekeurde Condor kan ik vliegen vanaf een legaal viegveldje

Zondag 30-07-2017

De verkochte Condor in Belgie, deze klant wilde graag dat de Condor in zijn VW bus zou passen.

Hij heeft geen verder aanpassingen hoeven doen alleen de propelers moesten er af en zie foto !


Mijn nieuwe Condor beschreven op de site en ook daar al weer een paar dingen naar eigen smaak aangepast.

Zoals ik al zei, de nieuwe Condor opgehaald in Polen.

Deze is 15cm langer en een nieuwe cockpit.

Standaard uitgevoerd voor ander wielen met kortere as voor kleinere aanhangwagen!

Standaard uitgevoerd met Blitslicht !

Standaard uitgevoerd met zijtas !

Standaard uitgevoerd met voetgas bediening !

Standaard uitgevoerd met standgas !

Jammer genoeg geen startknop in de handbediening maar nog steeds standaard op de cockpit.

Uiteraard ga ik dat weer aanpassen met een Fresh Breese handgasgreep, met start en noodstop knop.

Jammer genoeg zijn ook de snelpennen nog niet een standaard.

Uiteraard ga ik er dat ook weer even op maken.

In middels is bovenstaande al uitgevoerd.


De Nieuwe Condor 2017

Grotere schijfremmen.

Nieuwe cockpit tevens beter bevestigd en trilt niet meer.

Verbetering aan de voor stoel deze klapt naar voren voor een betere instap duo passagier.

Zelf erbij gemaakt een begrenzing op het naar vorenklappen ! Wat heeft de persoon voorin aan zijn gordel als de stoel geheel naar voren klapt ! Inmiddels door leverancier ook aangepast.

Mooie tas aan de zijkant voor papieren en wat hand gereedschap.

Voorbereiding voetgas.

Inklapbare voetpendalen voor de duopassagier.

Uren teller standaard op de motor.

Flitslicht standaard achter op de trike as.

Goed gefotografeerd de blits.

Bij bestellen bij de reserveshute een spankoord hier mee is eenvoudig de reserve shute onder de trike te monteren.

Reserve gemonteerd.

filmpje hoe de Condor stationair draaid en het toerental erbij.

Condor2017 Stationair >

Afgelopen dagen de nieuwe trike even zo'n 10 min laten draaien en zondag middags in het veld proef gereden

en 's avond toch nog even een rondje gevlogen. Prachtig net of deze nog stiller is.

Maandag 01-08-2017

Weer even 's avonds een leuk rondje gevlogen.

Dinsdag 02-08-2017

Even 's avonds een duo vluchtje gemaakt.

Zondag 06-08-2017

We hadden georganiseerd een keer in didam te vliegen.

De opkomst was leuk maar er hadden er best nog een paar bij gekunt.

Het was in 1 van mijn te gebruiken weilanden.

Ik was al vroeg aanwezig en het was nog rustig weinig wind

Ik heb mijn trike al vaste klaar gezet en de parachute uitgelegd om alvorens even een rondje te vliegen

Ik was gereed om te vertrekken en daar kwam de eerste gast aanrijden

Ik ben niet gestart en heb alles even zo laten liggen.

Daarna kwamen eigenlijk de anderen ook redelijk na elkaar binnen

Er zijn een paar vluchten gemaakt maar er was inmiddels veel meer wind opkomen zetten.

De voetstarters hebben zo regelmatig nog even een paar rondjes gevlogen.

Ik had besloten niet meer te starten en zeker niet met een duo vlucht.

Dus ben begonnen mijn spullen netjes bij elkaar te pakken en in te laden voor de volgende keer

Dat ging goed mis !.

Ik was alleen de rest was nog in de lucht en ik zat in mijn trike nog even te kijken naar de jongens in de lucht

Toen de parachute die nog klaar lag wind vatte, en met die hersende wind kracht en de 42m2 dwars op mijn trike ging ik mooi op mijn zij.

maar dat was nog niet genoeg en ik kreeg er nog een zetje bij en rolde door tot op de andere zij.

Nadat ik uitgestapt was en de trike weer recht op gezet had viel het allemaal wel mee

Maar ik wist al dat die Condor sterk was dat had ik niet hoeven testen

Ik zelf heb klem gezeten met mijn arm maar kon alles bewegen en draaien.

Maar die werd de volgende dag van pols tot elleboog alle kleuren van de regenboog en deed behoorlijk pijn.

Ik heb rustig alles ingeladen en we hebben nog wat gedronken en wat in de zon gelegen.

Enkele voetstarters later in de middag nog een rondje gemaakt en einde middag zijn alle vertrokken

Diverse foto's >Foto's

Maandag 21-08-2017

Zo afgelopen weken tussen mijn normale werkzaamheden door waren reparatie avonden aangezegd voor mijn trike.

De kooi assen hadden een knikje opgelopen

Deze onder een zetbank weer even recht gemaakt

De kooi pennen voor het inleggen van de parachute lijnen bij starten waren afgebroken

Hier nu even op de draaibank mooie nieuwe voor gemaakt

De pennen zijn nu zo, dat ze bij een crash of wat dan ook afbreken maar zijn wel snel weer vervangbaar.

De montage is ook op een andere manier en ook niet op de zelfde plaats

De plaats waar de originele zaten heb ik mooi vlak gemaakt en werk ik weer netjes in de zelfde kleur bij

De nieuwe pennen zitten nu zo !

Alles is nu weer voor elkaar en ik kan weer door met de nog open staande afwerkpunten.

zondag en maandag 27 en 28-08-2017

Zondag en Maandag stond ik met mijn Condor trike op een beurs in Duitsland (http://www.duestermuehlenmarkt.de)

Daar sta ik al een paar jaar voor mijn regeltechniek.

Maar dit maal als showtrekker voor een bedden zaak van een vriendin van mij welke ik heb opgericht in Duitsland voor haar.

Uitgangspunt was dat er meer mensen zouden komen in onze 6x4 bedden tent.

En misschien kon ik nog wat rondvluchten scoren.

Dit is totaal anders gelopen mijn 4x4 tent stond steeds vol met mensen i.p.v. haar bedden tent.

Het was steeds waanzinnig druk in mijn tent en had de 100 flyers er voor de middag al doorheen en 20 mensen die mee wilde vliegen.

In de middag dan maar kaartjes uit gegeven en de volgende dag 's morgen snel 150 flyers er bij laten copieren.

Ook die zijn allemaal weer op gegaan en resultaat meer dan 40 mensen ingeschreven voor een vlucht.

Maar de meeste willen daar in de omgeving vliegen daar had ik niet mee gerekend.

In Duitsland mag je alleen starten vanaf een geregistreerde locatie als vliegveldje of vliegveld.

Inmiddels navraag gedaan maar je komt er niet makelijk tussen bij een vliegveld als je een paranmotor trike hebt en als buitenlander.

Maar ik heb ook in het buitenland veel connecties dat komt wel goed.

Inmiddels mensen gevonden die een weiland terbeschikkingstellen maar dat moet ik nog even navragen of dat problemen geeft.

Ik weet dat een vliegschool in Reine ook in een weiland vliegt en les geeft!

Maar dan plotseling de volgende een telefoontje ?

Een van de mensen die mee wil vliegen doet al aan diverse vliegsporten en wil ook hier een keer mee vliegen.

Na haar mijn probleem te hebben verteld, zeg ze dat zij het gaat aan kaarten bij haar connectie in de gemeente en ander instellingen.

Er is inmiddels een groot en mooi gelegen weiland in de buurt van Heek beschikbaar en haar broers werken ook bij die gemeente instellingen.

Als het lukt heb ik daar dadelijk een geregistreerd weiland.

Dus even afwachte later meer hier over.

Woensdag 30-08-2017

De shit gashandbediening uit polen op de nieuwe Condor vervangen door een handgas bediening met Start en noodknop van Fresh Breeze.

Tevens moet gezegd worden kwalitatief is het gewoon goed spul.

Verder werd ik zeer netjes en profesioneel geholpen als nieuwe klant in Duitsland bij Fresh Breeze.

Dat houdt niet direct in dat het anders dus altijd slechter is maar het zijn de kleine dinge die meer waarde geven zoals :

De leiding van de handgasbediening dat is een buiten mantel en een staaldraad er in eenvoudig zou je denken.

Maar de afwerking aan het begin en het einde maakt wel degelijk uit of het netjes en goed past in een stelschroef of andere bevestiging.

De meeste buitenmantels zijn gewoon van de rol afgeknipt met uistekende en scherpe uiteinden

Bij een goed geleverd produkt, in dit geval Fresh breeze is dit netjes afgewerkt.

De binnen staalkabel is altijd ook zo afgeknipt van de rol en vaak nadat deze door de mantel gehaald is en vast gezet is met een klem of schroef.

Hoef je daar niet meer bij dan is het minder erg dat het eind gedeelte op raffelt, maar het is wel scherp en je haald er zo je vingers mee open.

Bij een goed geleverd produkt, in dit geval Fresh breeze is dit einde net even met een soldeerbout aan getipt en dus mooi glad en raffelt niet open.

Tevens als je er is een keer wat moet aann vervangen en de draad moet uit de mantel schuif je deze er zo zonder probleem weer in.

Dan heb je nog de afwerking.

De laatste paar keer dat ik ging vliegen moest ik landen met de motor uit

Dat is geen probleem en best een goede oefening.

Maar dat is niet de bedoeling dat kwam omdat mijn gas niet geheel terug ging.

Dus de motor draaide nog een best hoog toerental en ik kwam niet naar beneden.

Wat bleek nu, als ik de extra standgas hendel voor stationair vliegen gebruik en dan weer terug zet dan gaat de handgashendel niet meer geheel terug.

Zie foto voor waardeloze polen construktie.

Alles afgebroken en nu opnieuw aan het opbouwen.

Voor de nieuwe handgas hendel de eerst bediening al gemonteerd.

De doorvoer wat terug gedraaid en een moertje aan de binnen kant gezet.

Dit met de bedoeling als ik hier een krimpkous om doe dan zit dat vooraan goed vast i.v.m. dikte verschil.

Zie foto na montage en krimpkous en zo wordt ook de tweede nog gemaakt.


Foutje ja moet je durven vertellen ter lering voor anderen.

Nadat ik de handgashendel had gemonteerd heb ik de leiding gefatsoeneerd / netjes en deugtelijk vastgezet.

Uiteraard ga ik het dan testen.

De motor starte prima en draaide zoals normaal als een zonnetje.

Toen viel deze plotseling uit zonder dat ik wat deed ?

Zie foto waarom !

Donderdag 31-08-2017

Het is slecht weer en de duo vluchten gaan niet door.

Dus dan die tweede gas hendel er aanmaken.

Tevens ga ik ook de optrek koorden voor het aantrekken van de a-lijnen er weer op maken.

Ik twijfel nog of ik die ga gebruiken maar ik ga ook dat weer netjes maken,

met een koppeling zodat ik zelf beslis waar en wanneer ik die wil toepassen.


Diverse dagen in augustus 2017

De gashendel en de optekhuplijnen zijn gemonteerd

Op de nieuwe Condor weer spandraden tussen wielen en kooi gemaakt.

Op de mooie avonden weer wat duo vluchten gedaan niet altijd gefilmd omdat het vaak voor mij de zelfde route is


Diverse dagen in September 2017

Uiteraard weer wat duo vluchten gedaan waar van wat filmpjes

Dagje naar Pascal van Diermen wat duo vluchten gedaan

Film >


Met de club naar Spanje geweest en daar heerlijk gevlogen

Vliegen in Prullans eind 2017 !

Diverse foto's >Foto's