Home > Div. Activiteiten > Vliegen > 2015

......> 2015

Nog meer vlieg plezier !


Ja, ik heb dus mijn tweezitter, de Condor van MotoParaFly opgehaald in Polen.

Wat een mooi ding !

Wat een power !

Tevens gekozen voor de Swing Tusker parashute


Even naar de vliegsport beurs geweest bij leiden, nu op een nieuwe lokatie te Warmond.

Dat was leuk veel contacten weer gesproken, netwerken dus maar ook veel nieuwe contacten gemaakt vooral over de nieuwe twee zitter.

bij Ivo even een paar verwarmde handschoenen meegenomen en een afspraak wanneer we de letters in de shute gaan plakken. Daar is het gewoon altijd lekker gezellig bij die club.


Even bij Jack bij gekletst, misschien redden we het om een leuk veld te organiseren in de omgeving van Didam

Babbeltje met Erik en zo verder de beurs even af.

Bij de Duitsers van Independence mijn reddeingsshute meegenomen en twee carabiners meegenomen voor bij de trike

Zo het testen kan beginen


Maar toch een aantal dingen die mij niet bevielen !


- hoofdzakelijk de afwerking !

- comport met in en uitstappen tweede man zou de stoel klapbaar moeten zijn!

- kooi die vast geschroeft zit !

- rem-pedaal te stik voor voeten van lange mensen !

- wielen niet inschuifbaar, afneembaar of verwisselbaar !

- wiel assen waardeloos slecht. Deze buigen door bij alleen al forst door een weiland rijden.!

- en nog een paar kleine dingen.


Daar is een kleine woorden wisseling voor geweest en de meeste dingen zijn al aangepast en de rest pas ik zelf aan.


Opgelost voor een nieuw te leveren Trike !

- de voor stoel is nu in klapbaar.

De kooi heb ik afneembaar gemaakt met quickpennen

Ik heb gekozen voor quickpennen van 6,35mm, deze zijn iets dikker dan de gene in mijn vorige trike

Maar de keuze is hierop gevallen omdat deze quickpins drie verende klikbolletjes hebben voor de vergrendeling en de standaard pinnen maar 2.

- Er kan een set wielassen met kleinere wielen geleverd worden voor transport, hoe ik het gemaakt heb staat verderop.

- Rem pedaal daar is een idee voor en kan dan verschoven worden zodanig dat een ander voet maat ook werkt.

Dat lees je later verder op in het verhaal hoe ik dat ga maken.

voor zover heb ik het redelijk voor elkaar gekregen. Maar nu de assen van de wielen nog dat is een lijdensweg lees rustig verder

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor me zelf kortere assen gemaakt met nieuwe wielen. Deze zijn alleen voor om de trike in de aanhangwagen te kunnen rijden.


2-3-2015 een klemming gemaakt voor in mijn aanhangwagen waardoor de trike niet heen en weer kan slingeren en waardoor de propeller dan tegen de wanden zou slaan.

Deze bevestiging is snel te gebruiken en op te hangen aan de plafondbalk in de aanhang wagen :)


4-3-2015 de Trike kooi en wat losse bevestigingsspullen bevestigd aan de wand van de aanhangwagen.

Tevens de Trike vast gezet zodat deze niet meer naar voren en achteren kan.


7-3-2015 de reserveshute oplossing van con collega's vond ik zeer slecht qua bevestiging.

Dus dat heb ik ander en ik mag wel zeggen beter opgelost.

Hierop wordt nu de container bevestigd en is goed bereikbaar voor beide inzittende, je weet maar nooit.

vooruitdenken is regeren.

Inverband met het gewicht van deze alluminium plaat ga ik deze nog eens vervangen door kunsstof.


Tevens even bij Jack geweest voor een babbeltje en deze droeg nog even een oplossing aan voor de ophanging van de reserveshute lijnen.


8-3-2015 heb ik op deze mooie dag test ritten gemaakt.

Allereerst op de weg daar rijd de Condor prima en gaat onzetten hard waarvoor hij niet gemaakt is, dus let op!

In een goed weiland daar rijd hij prima en de vering is acceptabel, maar laat niet te wensen over.

In een zeer schlecht weiland daar rijd het nog wel maar de vering is zeer schlecht en de assen buigen.

Dit heb ik s'middags direct met de fabriek opgenomen en toevallig was dit vorige week ook daar besproken.

Vanaf nu wordt de Condor uitgevoerd met fiberglas assen naar de wielen, deze zijn sterk en veren zeer goed.

Ik spreek uit ervaring daar mijn eerste trike de Triostar ook deze assen gebruikte naar de wielen,

daar hebben we met 2 man zo'n 230 kg op staan te springen en dat veerde prachtig


11-03-2015 Maar dat bestellen van fiberglas en het uitvoeren daarvan heeft en gaf nog al wat probemen

12/13-03-2015 vooruitgang geboekt met de wiel assen.

Ondanks dat de leverancier er mee bezig is kan ik niet wachten de verwerking duur daar nog zeker 15 dagen en dat duurt me te lang. Ik heb een leverancier gevonden in Nederland. Tevens kies ik om te testen voor Carbon en wel roll wrapped tube. Dit zou zeer sterk zijn als buis en zo'n 300gr/as en fiberglas was een massieve as zo'n 1,5 kg/as. Deze worden overmorgen geleverd en dan kan ik testen.

16-03-2015 de assen van Carbon ontvangen en we gaan testen.

nood opstelling gemaak en de Trike in de lier gehangen en wielen ge demonteerd

de nieuwe assen gemonteerd en dat paste goed.

De Trike op de wielen gezet en in de lier speling van 10 cm gegeven zodat bij breuk de trike niet op de grond knalt

We hebben alleen maar een paar maal de Trike laten stuiteren en toen was het al zover.

De as brak direct door midden.

Dus geen Carbon gebruiken of misschien van massief maar dat is niet betaalbaar.

conclusie het wordt toch een as van glasfiber


19-03-2015 al een paar dagen mooi weer en ik kan niet vliegen.

Ik kan niet wachten meer ! Dus dan maar een stevige roestvaste ijzeren pijp er in.

achteraf valt me het gewicht nog wel mee.

Even uitlijnen met een paar balkjes

Nou ? ziet er toch goed uit

De trike is nu volgens de wet te zwaar maar ik kan wel vliegen althans dat gaan we morgen even testen

En nog steeds moet ik mooie doppen maken op de propeller voor extra bescherming.


24-05-2015 Ja diverse malen lekker gevlogen.

Die stalen wiel assen doen het goed . Maar het wachten was op de fiberglas buizen.

Ja hoe staat het er nu bij naar alweer een dikke maand.

Niet al te best. Met die pool (fabrikant) is geen afspraak te maken. Ik baal als een stekker.

De fiberglas assen zijn net binnen gekomen. Maar laat ik nog even liggen het vliegt zo ook prima.

Ik had een afspraak gemaakt voor 22 en 23 en 24 mei.

Nou die Pool moet nu nog komen, daar komt steeds weer wat tussen zoals hij zegt.

Ik heb een aantal dingen die me niet bevallen die dan opgelost zouden worden en tevens enkele extra dingen op de trike.

Alles eerste de wiel assen er in en voetsteun aanpassen.

De kooi wil ik aangepast hebben zodat de propeller in de kooi loopt en niet er buiten.

Zeker voor nieuwe leerlingen is dat veiliger als de shute door wat voor reden dan ook ongeplant neerkomt en de propeller nog draait zou de propeller de lijnen kunnen pakken en dat is niet goed.

Ik wil starthulp op de trike voor het automatisch op trekken van de shute bij starten.

Het is bijna niet te doen om de start knop voor op het deskbord te drukken dan snel je stuurlijnen en handgas pakken de voorste risers te pakken en shute optrekken en direct te corrigeren met je stuurlijnen terwijl je handen net geheel boven waren bij de risers en de sturing op schouderhoogte begint is dat knap lastig en kan snel mis gaan dat je shute al ver naast je ist door te laat reageren.

Ik wil dus voetgas om makkelijker te kunnen starten en standgas hendel voor onderweg.

Naviagatie pakket "Air Naviagation Pro" geïnstaleerd en werkt mooi. Niet duur en up to date.

Nou dan nu maar weer afwachten wanneer de rest komt.

Dus eerst maar weer lekker vliegen, pinksterdagen mooi weer dus dat moet kunnen.

Voor als nog wat moeilijker starten maar dan gaat het ook prima.


15-06-2015 Ja weer diverse malen lekker gevlogen.

Maar nu met start hulp !

Hier onder weer even wat ik gemaakt heb van gewone spullen uit de bouwmarkt

Volgende keer weer meer