update 19-07-2023
Voor aankoop van een complete Condor 120KG en nu in NL in te schrijven
Prijs op aanvraag i.v.m. stijgende prijzen van onderdelen.
Erg gewild is nu de Condor V1000 60PK met electronische brandstof inspuiting (EFI)
> Condor V1000 60PK met electronische brandstof inspuiting (EFI)
___> Condor certificaat EAPR. _______> Condor Manual .
De Condor is sinds 2016 / 2017 vernieuwd! en na 2019 ook de Condor V1000 60PK met electronische brandstof inspuiting (EFI)
NA 2019 alleen nog kleine verbeteringen maar meer in de uitvoering en dat is smaak.
persoonlijk vond ik de oude uitvoering mooier
Goed doordacht en een sterk ontwerp van duraluminium en roestvast staal welke tot de lichte metalen behoren.
De uitvoering zowel voor de bestuurder als de passagier zeer comfortabel is.
Deze Trike zeker niet sober uitgevoerd is, met de carbon cockpit voor de instrumenten en de mooie sierlijke afwerking van de wielen en voorraadtank.
Deze Trike voorzien is van een EAPR keuring met een gewicht in volle ornaat van minder dan 120Kg.
De motor een perfecte 4 takt V-motor is, en zijn kwaliteit al door zijn kleinere broertje bewezen heeft.
Deze uitermate goed ingeregelde of afgestemde motor geeft een vermogen van rond de 50hp of te wel zo'n 37kW zonder de levensduur te verkorten.
Of natuurlijk de nieuwste uitvoering de Condor V1000 60PK met electronische brandstof inspuiting (EFI).
Voorzien van een sterk, economisch, zeer laag vibrerende en geluidsarme V-motor maakt het vliegen met deze Trike tot een ware belevenis.
4 takt, waarvoor ik ga strijden dat dit verplicht wordt in verband met dat de meeste klachten komen van lawaai !
4 Takt motor bijna onderhoudsvrij
Een grote GFK-tank van 32liter en het zeer lage benzine verbruik zijn vluchten van 5 uur zeker haalbaar
Gewoon met je auto tegelijkertijd bij het tankstation even aftanken.
Deze 32 liter tank geen gezeik dat je alweer tanken moet met zo’n cherrycan en weer mixen !
Voor een zeer goede vering zijn de wielassen uitgevoer van 35mm fiberglas, zeer sterk en flexibele vering
Ik bezoek meermals shows en demo's met deze mooie Condor en vlieg bij vele clubs en steeds weer een zeer groot aantal enthousiaste mensen, kijkers of potentiale kopers met altijd een opmerking zoals "gigantische, mooi wat een stil geluid en wat een power"
Zover ik het berekend heb, (tabel volgt nog) doet de Condor Trike, uitgaande van gewicht en motor power kracht / stuwdruk niet veel onder t.o.v. de Fresh Breeze XCiter !
Ik denk als er al iets door de wet gaat komen voor Trikes om te kunnen vliegen idem als bij voetstarters, zal het mijn inziens wel zoals in Duitsland worden dat de trike onder de 120 KG moet zijn. Dus het gros van de Trikes wat er boven zit valt af en kan starten op een vliegveldje. Nou, das niet leuk voor onze hobby
De voorkant is iets verlengd voor meer been ruimte !
Nieuwe velgen van alluminium
Nieuwe cockpit
Nieuw opklapbare voethouders voor eventuele duo passagier
Bij de voethouder van de bestuurder is het hakdeel vast gezet en bovendeel beweegbaar voor bijv. voetgas.
Aan beide kanten zijn de sierkappen verdwenen (op wens nog wel mogelijk)
De spandraden tussen wiel en propellerkooi is verwijderd, dit vind ik zeer slecht en gevaarlijk dat moet er weer op !
De propellerkooi is in meerdere delen dit maakt voor de trike niets uit maar voor transport een veel kleiner pakket
Wielen verwisselbaar waardoor het een heel smal Trikeje wordt om makkelijk mee te nemen in een standaard dichte aanhangwagen.
Dus even kort : De Condor met EAPR, weegt minder dan 120KG en het vliegt waanzinnig 1 of twee persoons, het heeft een zeer laag benzine verbruik en is zeer stil door zijn prachtige V1000 60PK 4takt Briggs & Stratton motor met electronische brandstof inspuiting (EFI)
en niks geen mengsmering gewoon lekker samen met je auto even aftanken en gaan met die banaan !!!
Het is dan ook een waar genoegen om deze te kunnen presenteren.
Als glider, parashute, vliegscherm wordt aangeraden het aanbod van Powerplay-gliders en of die van Dudek (Nucleon) te gebruiken.
==> Prijs op aanvraag.
Verder zijn er extra kortere assen met kleinere wielen te verkrijgen.
waardoor de trike zeer kompakt en makkelijk mee te nemen is, in of op een standaard kleinere aanhangwagen.
Optie !!! Eventueel met ParaMotor scherm "Swing Tusker" prijs op aanvraag.
zoals je ziet veel duurder maar het is een keuze ! Het vliegt ook veel rustiger / trager maar stabieler en staat als een blok in de lucht. De T-Fighter ook een prima scherm activer en sneller in handelingen, in het begin dacht ik deze start makkelijker omdat ik minder moest corrigeren maar dat zou je moeten testen met meerdere start en andere weers omstandigheden. Ik heb onlangs met beide gevlogen en het starten ging mij met beide goed af. Op dat moment moet ik zeggen dat de T-Fighter direct stond en de Tusker nog al snel door schiet dus opletten.
Maar dat was toen op 1 dag daar kan ik geen conclusie aan vast leggen.
Inmiddels vele starts gemaakt met de Tusker en dat gaat prima. Ik blijf daarbij !
Laatste mededeling 2019 de "Swing Tusker" is niet meer leverbaar!
Swing heeft momenteel geen ander shute voor een twee persoons trike !
Ik vlieg dus zelf nog met de Tusker en ben zeeeeeeer tevreden. Maar dat zal ook persoons afhankelijk zijn wat je wilt of hoe wild je bent
TISME is ook dealer van BlueNAC helm en headsets
Momenteel even niet leverbaar !
Ik ben niet geheel tevreden en aangezien het aan mijn eissen moet voldoen alvorens ik iets verkoop, lever ik het nu even niet uit.
Bij de Condor trike verkoop ik de BleuNac3000 draadloze headset voor twee personen.
Dit is kwalitatief het neusje van de zalm.
Hierbij kan / komt nog een passende helm.
*** Voor opleidingen, trainingen en voor goede begeleiding indien nodig verwijs ik je dan wel door naar de voor jou best gelegen lokatie opleidingscentrum.
*** Ja, ja en ik dan ! Ik heb gewoon de mooiste 2 persoons trike in Europa met alle keuringen en papieren ***
Alles wat er geschreven wordt is mijn inziens en mijn denkwijze verder alles onder voorbehoud van fouten en prijswijzigingen